MIT Haalbaarheid 2021
Subsidie MIT Haalbaarheid 2021 aanvragen
Je wilt de subsidie MIT Haalbaarheid 2021 aanvragen. Hieronder vind je de stappen die je hiervoor moet doorlopen. Op deze pagina vind je ook alle documenten die je nodig hebt om de subsidie aan te vragen.
Stappenplan aanvraag indienen
Hieronder vind je een overzicht van alle documenten die je nodig hebt voor je aanvraag. Voor sommige documenten hebben we een format of formulier beschikbaar. Andere documenten, zoals offertes of facturen, verzamel je zelf.
Als je op de knop drukt word je doorverwezen naar het eLoket Zakelijk om je aanvraag te starten. Hiervoor moet je inloggen met eHerkenning.
Heb je geen eHerkenning? Maak dan een eLoket-account aan. Na het aanmaken van je eLoket-account krijg je een e-mail om je account te activeren.
In het eLoket doorloop je zes stappen om een aanvraag in te dienen. Hieronder lees je meer over deze stappen.
Stap 1. Quickscan
In deze stap beantwoord je een aantal meerkeuzevragen. Na het beantwoorden van deze vragen zie je of je voldoet aan de belangrijkste voorwaarden van de subsidie en of je verder kunt gaan met je aanvraag. Is de quickscan akkoord? Dan kun je door naar de volgende stap.Stap 2. Verdiepende vragen
In deze stap beantwoord je een aantal vragen over de inhoud van de subsidieaanvraag.Stap 3. NAW-gegevens
In deze stap vul je gegevens in over je naam, adres en woonplaats. Ook kan hier om andere informatie worden gevraagd die nodig is voor de aanvraag.Stap 4. Maatregelen
In deze stap geef je een overzicht van de kosten waarvoor je subsidie aanvraagt.Stap 5. Bijlagen
In deze stap voeg je de bestanden toe die je nodig hebt voor het indienen van de aanvraag, zoals offertes of facturen.Stap 6. Controleren en bevestigen
In deze stap krijg je een overzicht van alle stappen die je hebt doorlopen. Controleer of je alles goed hebt ingevuld. Klopt alles? Klik dan op ‘aanvraag indienen’ om de aanvraag definitief in te dienen.Jouw aanvraag is nu ingediend. Je ontvangt een bevestiging van de aanvraag per e-mail. Kijk voor informatie over het verdere verloop van het subsidieproces op het tabblad ‘Aangevraagd.’
Dit heb je nodig voor je aanvraag
Bij de aanvraag heb je de volgende documenten nodig:
- Ondertekening aanvraag (Ondertekening aanvraag downloaden)
Bij gebruik van eHerkenning is het formulier 'Ondertekening aanvraag' niet nodig. - Machtigingsformulier intermediair (Machtigingsformulier intermediair downloaden)
Alleen nodig wanneer je aanvraag verloopt via een intermediair) - Instemmingsverklaring (instemmingsverklaring downloaden)
Alleen nodig wanneer een partneronderneming of verbonden onderneming kosten maakt binnen het project) - Format projectplan (format projectplan downloaden)
- De-minimisverklaring (de-minimisverklaring downloaden)
- Mkb-verklaring (mkb-verklaring downloaden)
- Privacyverklaring (Privacyverklaring subsidie downloaden)
- Een kopie bankafschrift (ter verificatie van je IBAN-nummer)
- (Geconsolideerde) jaarrekening voorafgaand boekjaar (de jaarrekening wordt opgevraagd om te kunnen controleren of je het project financieel gezien kunt dragen)
- Juridische organisatiestructuur van het verband van ondernemingen, schematisch weergegeven, inclusief deelnemingspercentages en een opgave van het aantal werknemers, de jaaromzet en het balanstotaal per onderneming (indien je onderneming deel uit maakt van een verband van ondernemingen)
- Een kopie van de beschikking(en) of aanvraagformulier(en) van de projectaanvraag bij een andere instantie (indien je al bij een andere instantie subsidie heeft aangevraagd of gekregen voor het project)
- Offerte(s) van de deskundige(n) en/of leverancier(s) (indien er kosten begroot zijn voor het inhuren van derden)
Download de onderstaande formulieren en vul deze digitaal in. Print en onderteken de formulieren vervolgens met pen (digitale handtekeningen worden niet geaccepteerd). Scan de formulieren in en bewaar deze op de computer.
Let op privacy
Wij hebben geen burgerservicenummers nodig. Staan deze in de gevraagde documenten? Let op privacy en verwijder de burgerservicenummers of scherm ze af voordat je de documenten met ons deelt.
- Download bestand: MIT 2021 Haalbaarheid - Instemmingsverklaring (PDF)
- Download bestand: MIT 2021 Haalbaarheid - Ondertekening (PDF)
- Download bestand: MIT Haalbaarheid 2021 - Machtigingsformulier (PDF)
- Download bestand: MIT_2021_Haalbaarheid_-_Format_projectplan_Haalbaarheidsproject.docx (DOCX)
- Download bestand: Mkb-verklaring (PDF)
- Download bestand: Verklaring de-minimissteun (PDF)
Complete aanvragen hebben voorrang!
Je aanvraag is compleet als alle gevraagde documenten bij de aanvraag zijn toegevoegd én deze correct en volledig zijn ingevuld en ondertekend. Heb jij je aanvraag op 20 april compleet ingediend? Dan krijgt jouw aanvraag voorrang bij de verdeling van de subsidie.
De kans bestaat dat er op 20 april meer complete aanvragen worden ingediend, dan er budget is. In dat geval zal een notaris de volgorde bepalen doormiddel van een loting.
Let op! Het proces voor het aanvullen van de niet complete aanvragen gaat dit jaar anders dan vorig jaar!
Vanaf 20 april zullen wij alle aanvragen die op 20 april zijn ingediend controleren op compleetheid. Anders dan voorgaande jaren, heb je geen mogelijkheid meer om de aanvraag dezelfde dag nog aan te vullen en compleet te maken. Als blijkt dat jouw aanvraag niet compleet is, dan volgt na 20 april het verzoek om de aanvraag aan te vullen. De aanvraag is dan pas compleet nadat wij de aanvulling hebben ontvangen.
Alle niet complete aanvragen krijgen op hetzelfde moment de kans hun aanvraag aan te vullen. De dag waarop de ontbrekende gegevens worden aangeleverd, is de dag waarop de aanvraag compleet is. Dit heeft dus gevolgen voor je plaats in de rij voor verdeling van de subsidie.